
Zmiany teologiczne i liturgiczne przełożyły się na nowy język artystyczny – pojawiły się protestanckie formy ikonograficzne i naczynia liturgiczne, choć kontynuowano także średniowieczne wątki i tradycje.
Pomorze znalazło się w kręgu wpływów artystycznych Saksonii, Brandenburgii, Meklemburgii, a także Niderlandów i Włoch. Na książęcych dworach w Szczecinie i Wołogoszczy działali artyści przybyli z zagranicy. Tworzyli oni zarówno na potrzeby władców, jak i arystokracji czy mieszczaństwa. Przykładem są dzieła Davida Redtela czy Hansa Schencka, obecne na wystawie.
Ekspozycja ukazuje nie tylko lokalny kontekst, lecz także szersze tendencje północnoeuropejskiej sztuki renesansu i baroku. Prace artystów pomorskich zestawione są z XVII-wiecznymi obrazami z Włoch, Holandii i Flandrii, inspirowanymi dziełami mistrzów, takich jak Sadeler, Rubens, Tintoretto czy Barocci.
Narrację uzupełnia przegląd symboliki i alegorii obecnych w sztuce epoki, które – choć niegdyś czytelne – dziś często wymagają interpretacji.
Kuratorka: Monika Frankowska-Makała
Projekt wystawy: Waldemar Wojciechowski
W sobotę wstęp na wystawy stałe i czasowe jest bezpłatny. Nie dotyczy to wstępu na wystawy, których organizatorem nie jest Muzeum Narodowe w Szczecinie.
Muzeum jest zamknięte w dni ustawowo wolne od pracy. Wyjątkiem są Zielone Świątki, Dzień Niepodległości i 26 grudnia w te dni MNS czynne w godz. 10:00 - 16:00
Lokalizacja
Recent
- -
Wydarzenia
- -
- -
- -
- -
- -
- -
- -